Reklamace

Reklamační řád

Postup při uplatnění nároku na poskytnutí záruky – postup reklamace:

Pokud Kupující zjistí vadu výrobku v záruční době, vyžaduje Prodávající následující postup:

  • V první řadě informovat o vadě Prodávajícího, nejlépe e-mailem nebo telefonicky. Tento krok není nezbytný, ale v mnoha případech může pomoci vyřešit domnělé vady.
  • V případě, že se závadu nepodařilo vyřešit krokem 1, odešle Kupující na adresu Prodávajícího výrobek k vyřízení reklamace. Reklamované zboží může být zasláno Prodávajícímu prostřednictvím jakéhokoli veřejného přepravce, popř. může být předáno osobně. Náklady na přepravu k Prodávajícímu hradí vždy Kupující.
  • Prodávající má právo na přezkoumání uplatnění záruky, nejdéle však do 15 pracovních dní musí o výsledku přezkoumání informovat Kupujícího.
  • V případě, že se prokáže oprávněnost uplatnění záruky, pak Kupující při uplatnění záruky má právo na:
    • opravu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li vzhledem k povaze vady takový postup možný nebo neúměrný, v opačném případě má nárok na přiměřenou slevu z kupní ceny.
    • výměnu vadného zboží (jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží)
    • odstoupení od smlouvy (jde-li o vady odstranitelné, vyskytující se však opakovaně a bránící řádnému užívání zboží).
  • Pro uplatnění záruky je Kupující nejprve povinen doručit zboží Prodávajícímu. Prodávající je povinen provést řešení záruky nejpozději do zákonem stanovené doby, případně do doby stanovené v kupní smlouvě. Do stanovené doby se započítává i doba nutná k přezkoumání oprávněnosti uplatnění záruky. Přepravu zboží zpět ke Kupujícímu hradí Prodávající.
  • Doba od převzetí výrobku Prodávajícím až po převzetí opraveného výrobku Kupujícím se nezapočítává do záruční doby. Záruční doba se o tuto dobu prodlužuje.
  • Prodávající se může písemně dohodnout s Kupujícím na přiměřeném prodloužení doby opravy.
  • Pokud Prodávající nezajistí opravu vady do stanovené doby, ani se nedohodne s Kupujícím na prodloužení doby opravy, je povinen označit tuto vadu jako neodstranitelnou.
  • V případě, že se prokáže neoprávněnost uplatnění záruky, je Prodávající oprávněn požadovat od Kupujícího náhradu nutných nákladů na přezkoumání. Kupující se s Prodávajícím může dohodnout na opravě vady výrobku dle standardních podmínek servisu.
  • Prodávající je povinen Kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy Kupující právo uplatnil, co je jeho obsahem a jaký způsob vyřízení uplatnění záruky Kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení uplatnění záruky, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí uplatnění záruky.

 Odpovědnost za škody způsobené vadným výrobkem

  • Posuzování odpovědnosti za škody způsobené vadným výrobkem se řídí zákonem č. 89/2012 sb. v aktuálním znění.
  • Prodávající je pojištěn proti přímým škodám na majetku nebo na zdraví, které by mohl způsobit vadný výrobek dodaný Kupujícímu.
  • Prodávající neručí za ztráty zisku (přímé ani nepřímé) způsobené vadným výrobkem dodaným Kupujícímu.
  • Prodávající neručí za škody způsobené výrobkem, jejichž původ není v provozování výrobku, popř. za škody způsobené jednáním Kupujícího, které je v rozporu s účelem k použití nebo účelem daného výrobku.
  • Prodávající neručí za škody způsobené softwarem.
  • Prodávající neručí za ztrátu dat způsobenou vadným výrobkem během své životnosti ani během oprav výrobku u Prodávajícího. Prodávající důrazně doporučuje Kupujícímu pravidelné zálohování dat i všech nastaveních výrobku, zvláště pak před předáním výrobku do opravy.

 

Diskuze (0)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: